|
Soyfood's
Growth
in
Popularity
Something
Seniors
Should
Watch
By
Senior
Journal
Sales
of
soy
products
in
the
U.S.
have
now
risen
above
$2.5
billion
annually,
according
to
the
industry,
and
some
market
researchers
are
predicting
that
purchase
of
soyfoods
can
be
expected
to
increase
as
much
as
20
percent
a
year,
with
prospects
for
sales
in
the
year
2005
of
as
much
as
$6
billion.
We
are
not
recommending
soy
products
but
some
of
the
evidence
that
it
can
be
helpful
in
preventing
heart
disease
and
cancer
are
worth
watching.
The
following
is
a
report
by
the
soy
industry.
Dr.
Mark
Messina,
a
leading
nutritionist
who
has
studied
soy,
says
soyfoods
have
an
exciting
future,
noting
that
sales
have
moved
from
the
shelves
of
health
food
stores
to
conventional
supermarkets.
Much
of
the
growing
popularity
of
soyfoods
is
traced
to
continuing
scientific
reports
of
findings
that
soy
improves
health
and
helps
fight
off
a
number
of
diseases,
and
also
to
the
U.S.
Food
and
Drug
Administration's
1999
decision
to
permit
labels
on
soy
foods
to
make
claims
that
soy
intake
can
reduce
cholesterol,
helping
guard
against
heart
disease.
"There
are
clearly
enough
reasons
now
for
health
professionals
to
recommend
soy
to
their
patients,"
Dr.
Messina
said
in
an
interview
for
Soyfoods
USA,
a
publication
of
the
Indiana
Soybean
Board.
More
scientists
than
ever
before
are
studying
the
health
effects
of
soy,
Dr.
Messina
said.
"I
used
to
say
that
I
knew
not
only
all
the
research
on
soy,
but
all
the
researchers
as
well,"
he
said.
"Now
I
get
these
great
papers
from
people
I
have
never
heard
of."
Dr.
Messina
noted
studies
indicating
that
as
few
as
one
or
two
servings
of
soy
protein
daily
can
be
effective
in
reducing
prostate
cancer,
although
he
said
further
studies
are
required.
"If
that
is
true
and
we
can
move
the
onset
of
prostate
cancer
from
75
years
of
age
to
80,
it
could
have
a
profound
effect
on
the
health
of
men
in
this
country
because
it
is
a
slow-growing
type
of
tumor,"
he
said.
In
addition
to
cholesterol
lowering
by
soy
products,
Dr.
Messina
said,
research
has
shown
that
soy
intake
can
have
a
direct
effect
against
heart
disease
by
strengthening
vessel
walls,
inhibiting
cholesterol
oxidation,
and
working
against
clot
formation.
Soy
and
prostate
cancer
data
look
"very
good
at
this
time,"
he
said.
"Soybeans
and
soyfoods
are
unique
because
they
contain
isoflavones,
which
much
research
indicates
may
provide
a
number
of
health
benefits."
|